Trening cardio na siłowni czy na świeżym powietrzu? - zbednekalorie
15480
post-template-default,single,single-post,postid-15480,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Trening cardio na siłowni czy na świeżym powietrzu?

Trening cardio na siłowni czy na świeżym powietrzu?

Piękna pogoda zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Warto więc zastanowić się, czy zamiast kolejnej godziny na siłowni, nie lepiej wykonać swój trening cardio na świeżym powietrzu? Co przemawia za takim rozwiązaniem? Co jest „przeciw”? Warto przyjrzeć się temu bliżej.

Trening cardio na siłowni pod gołym niebem

Trening wykonany na świeżym powietrzu nic nie kosztuje i nie musi ograniczać się jedynie do ćwiczeń siłowych. Na siłowni zewnętrznej znajdują się różne maszyny o odmiennym zastosowaniu. Pamiętaj, że żadna z nich będzie zasilana prądem, więc nie znajdziesz tutaj chociażby bieżni, ale po co komu bieżnia, skoro wokół tyle terenu idealnego do biegania? Minusem jest to, że wykonując ćwiczenia cardio na siłowni plenerowej nie masz możliwości zmiany obciążenia, tak jak w tradycyjnej siłowni. No i oczywiście, pozostaje jeszcze kwestia warunków atmosferycznych – tylko najwytrwalsi i odporni pozwolą sobie na taki trening podczas deszczu czy przy niskiej temperaturze.

 

Trening kardio w domu

Dla osób, które ze względów finansowych lub osobistych preferencji nie chcą chodzić na płatne zamknięte siłownie, pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie, czyli ćwiczenia kardio w domu. Jak się do nich „zabrać”? Oto kilka przykładów:

  • skakanie na skakance – zanim zaczniesz, pamiętaj, aby rozgrzać stawy, zwłaszcza nadgarstki i ramiona, co pozwoli uniknąć kontuzji. Zacznij od serii 10 wolnych skoków na zamianę z 10 szybkimi. Wykonaj trzy serie i zmień sposób skakania;
  • bieganie w miejscu – bieganie z wysoko uniesionymi kolanami nie powinno trwać dłużej niż 10 minut i najlepiej wykonywać je co kilka treningów tak, aby nie przeciążać za mocno ścięgien i stawów;
  • przysiad z wyskokiem – spleć dłonie za głową, obniż pozycję tak, aby uda były równoległe do podłoża. Teraz wykonaj wyskok do pełnego rozprostowania nóg. Dbaj, aby nie kołysać ciałem przód-tyłu. Postaraj się ich zrobić jak najwięcej w ciągu 20 sekund.

 

Jak widzisz, ćwiczenia cardio wcale nie są trudne i nie wymagają zapisywania się na siłownie – wystarczy odrobina chęci niezależnie od pogody – czy to na siłowni zewnętrznej, czy to we własnym domu, możesz zacząć swoją kardio-przygodę.