Ile i jak biegać żeby schudnąć? - zbednekalorie
15474
post-template-default,single,single-post,postid-15474,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Ile i jak biegać żeby schudnąć?

Ile i jak biegać żeby schudnąć?

Bieganie jest jedną z najbardziej naturalnych aktywności fizycznych, jakie może podejmować człowiek. Nie potrzeba do tego żadnego specjalnego sprzętu, a do tego można to robić niemal wszędzie. W dodatku bieganie może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami – dowiedz się, jak biegać żeby schudnąć!

Bieganie a chudnięcie

Bieganie może być doskonałym “wspomagaczem” odchudzania – kluczowa jest, rzecz jasna, systematyczność treningów. Podczas biegania angażujemy do pracy nawet kilkaset mięśni, które – aby wykonać odpowiednio swoją pracę – potrzebują energii. Podczas biegania wykorzystywane są głównie “zasoby” tłuszczu ze stref uznawanych za problematyczne, czyli brzucha, ud i pośladków. Tempo, z jakim biegamy, nie odgrywa większej roli (oczywiście, jeśli nie zależy nam na wynikach sportowych) – ważne jest to, by utrzymywać ciało w ruchu. Dobrze jest także biegać rano – wtedy nasz metabolizm jest najszybszy, a zatem najskuteczniej spalamy tłuszcz. Na krótko przed treningiem warto zjeść lekki posiłek, który dostarczy nam węglowodanów – na przykład musli lub sałatkę owocową.

Ile biegać żeby schudnąć

Zastanawiasz się, ile czasu biegać, aby pozbyć się “oponki” z brzucha? Kilka lat temu wielu trenerów mówiło, że aby zacząć spalać tłuszcz, trzeba biegać przez minimum pół godziny. Okazuje się jednak, że tkanki tłuszczowej zaczynamy pozbywać się znacznie wcześniej. Jednak, po około trzydziestu minutach biegu, aż 80 procent energii, jakiej potrzebujemy do biegania, organizm czerpie z tłuszczów. Przyjmuje się więc, że najkorzystniejsze dla figury są treningi trwające około czterdziestu minut. Nie przejmuj się jednak, jeśli nie jesteś w stanie przebiec tyle bez odpoczynku – kiedy poczujesz zmęczenie, możesz zamienić bieg na spokojny spacer. W ten sposób również spalasz kalorie! Z czasem Twoja wytrzymałość na pewno się poprawi, a wtedy będziesz mógł zwiększyć czas biegu.

Bieganie jest doskonałym sposobem na odchudzanie, a jeśli będziemy mieć odpowiednie nastawienie – może stać się także naszą największą pasją!