Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by szybko schudnąć? - zbednekalorie
15489
post-template-default,single,single-post,postid-15489,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by szybko schudnąć?

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by szybko schudnąć?

Zastanawiasz się, ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby wspomóc odchudzanie? Chcesz pracować nad swoją kondycją, ale obawiasz się, że zabraknie Ci czasu i sił? Nie martw się! To prostsze, niż myślisz. Przekonaj się, ile czasu przeznaczyć na trening, aby Twoje odchudzanie przyniosło widoczne i trwałe efekty.

 

Ile ćwiczyć żeby schudnąć?

Wiele osób nawet nie podejmuje wyzwania dotyczącego regularnej aktywności, ponieważ z góry zakładają, że nie mają na to czasu. Dla takich osób dobrą wiadomością będzie to, że czas, który ma być przeznaczony na ćwiczenia można podzielić, ponieważ efekty Twojego wysiłku sumują się. Co to oznacza w praktyce? Możesz ćwiczyć przez cały dzień, przeplatając ćwiczeniami swoje codzienne czynności. Najważniejsze, aby na koniec dnia osiągnąć założony wymiar czasu. A ile i jak często ćwiczyć? Wielu trenerów personalnych uważa, że wystarczy ćwiczyć co drugi-trzeci dzień, po 45-60 minut. Badania wykazały, że ćwiczenia 3 razy w tygodniu o średnim stopniu natężenia (czyli do cienkiej warstwy potu i delikatnej zadyszki), pozwalają spalić najwięcej kalorii, bez zbędnego przeciążania organizmu.

 

Jak trenować, aby schudnąć?

O znaczeniu aktywności fizycznej dla naszego zdrowia przekonują zarówno lekarze, jak i dietetycy. Ale warto pamiętać, że aktywność fizyczna nie ogranicza się jedynie do ćwiczeń. Intensywne spacery czy jazda na rowerze to alternatywa dla przemieszczania się z miejsca na miejsce, bez korzystania z samochodu czy komunikacji zbiorowej. Kolejnym sposobem jest zabawa w “zepsutą windę”, czyli chodzenie po schodach. Poza tym, warto próbować nowych form aktywności. To pozwoli Ci znaleźć taką, którą naprawdę polubisz. A kiedy robisz coś, co lubisz, to już nie jest obowiązek, ale relaks. To bardzo ważne, ponieważ na efektywność szeroko pojętych ćwiczeń ogromny wpływ ma zachowanie regularności i konsekwentne przestrzeganie swoich postanowień.

 

Skąd wziąć motywację do ćwiczeń?

Jeśli Twoim problemem w zachowaniu regularności jest brak motywacji, warto pomyśleć o „grupie wsparcia”, czyli o zorganizowaniu sobie czasu na aktywność fizyczną ze swoimi najbliższymi lub o skorzystaniu z zajęć grupowych. W ostatnim przypadku z mobilizacją bardzo dobrze pomaga wykupienie karnetu, czyli zapłacenie z góry za cały cykl zajęć. Bo przecież nikt nie lubi marnować pieniędzy, prawda?