Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? - zbednekalorie
15477
post-template-default,single,single-post,postid-15477,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Obok biegania, jazdy na rowerze i pływania, ćwiczenia na siłowni należą do czołówki popularnych sposobów dbania o kondycję. Treningi, w których można wykorzystać profesjonalny sprzęt są również polecane, zarówno przez trenerów personalnych, jak i dietetyków, jako wsparcie podczas diety odchudzającej. Nie wiesz, jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

 

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Jeśli naprawdę chcesz zacząć ćwiczyć na siłowni, pierwszym krokiem, jaki wykonasz powinien być mały przegląd placówek dostępnych w Twoim regionie. Choć ta wskazówka może wydawać się zbyt oczywista, aby o niej wspominać, to jednak chcemy, mieć pewność, że zdajesz sobie sprawę, jak wiele zależy od tego, jaką siłownię wybierzesz. Poza lokalizacją, istotna jest też ilość i stan techniczny sprzętu, a także kadra. Warto poszukać siłowni, w której będziesz mieć możliwość skorzystania z pomocy profesjonalnych trenerów. Doświadczony specjalista, pomoże Ci przygotować dopasowany do Twoich potrzeb i możliwości zestaw ćwiczeń. Bo dobry trening powinien być ukierunkowany nie tylko pod kątem pożądanego efektu, ale również pod kątem stanu zdrowia. Każdy trening zaczynaj od rozgrzewki, która przygotuje Cię do poważniejszego wysiłku. Dobra rozgrzewka trwa średnio 10-15 minut. Nie lekceważ jej, a to pozwoli Ci uniknąć niejednej kontuzji. Ponadto, dzięki niej nie zmęczysz się zbyt szybko. Kolejnym elementem, o którym warto pamiętać jest regularne uzupełnianie płynów. Najlepiej wybierać niegazowaną wodę mineralną lub izotoniki.

 

Bądź konsekwentny

Pierwsze ćwiczenia na siłowni często kończą się bólem mięśni. Ten, jaki towarzyszy Ci dzień po to jednak nie zakwasy. Te powstają w wyniku nagromadzenia w mięśniach kwasu mlekowego, który zostaje wydalony już w ciągu 3 godzin od jego zakończenia wysiłku. Ból w kolejnym dniu (lub dniach) to mikrourazy włókien mięśniowych. Nie bój się ich, bo są one dowodem na wykonanie przez mięśnie i ich przejścia w fazę regeneracji, po której są już mocniejsze. Dobór odpowiedniego zestawu ćwiczeń sprawi, że z każdym treningiem będzie coraz lepiej. Powodzenia!