Nie wiesz co zrobić żeby mieć płaski brzuch? Sprawdź ten zestaw ćwiczeń - zbednekalorie
15508
post-template-default,single,single-post,postid-15508,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Nie wiesz co zrobić żeby mieć płaski brzuch? Sprawdź ten zestaw ćwiczeń

Nie wiesz co zrobić żeby mieć płaski brzuch? Sprawdź ten zestaw ćwiczeń

Płaski brzuch to marzenie nie tylko kobiet, ale również wielu mężczyzn. Jeśli fałdki czy tak zwana oponka spędzają Ci sen z powiek, pewnie nie raz stawiałaś sobie pytanie, co zrobić żeby mieć płaski brzuch? Czy bez restrykcyjnej diety i katorżniczych treningów nie uda Ci się odzyskać pięknej sylwetki? Otóż, na szczęście dieta może być całkiem przyjemna, a ćwiczenia na płaski brzuch nie wymagają od Ciebie wcale katowania się. Jak to możliwe?

 

Jak mieć płaski brzuch?

Odpowiednio zbilansowana dieta redukcyjna to podstawa dla pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w partii brzucha, talii i bioder. Ale nie da się ukryć, że sama dieta to troszkę za mało. Odchudzanie oparte wyłącznie o nią, przebiega znacznie wolniej, niż kiedy diecie towarzyszy aktywność fizyczna. Poza tym, silne mięśnie brzucha to najlepszy gorset. Aby wzmocnić i wymodelować wszystkie mięśnie partii brzucha, trzeba postawić na różnorodność wykonywanych ćwiczeń i zadbać o regularność. Dobrym rozwiązaniem jest trening co drugi dzień. Jak długo ćwiczyć? Wystarczy 45 minut, z czego pierwszy kwadrans poświęć na rozgrzewkę, która pobudzi wszystkie mięśnie, a nie tylko te, nad którymi będziesz pracować przez kolejne pół godziny.

 

Ćwiczenia na płaski brzuch w domu

Dobrą wiadomością jest to, że swój trening na brzuch możesz wykonywać w domu. Jak już wspomnieliśmy – postaw na różnorodność. Jak? Wyjaśnimy na przykładzie najpopularniejszego ćwiczenia, czyli brzuszków. Tradycyjne brzuszki wykonujesz kładąc się na podłodze, uginasz nogi w kolanach, dłonie opierasz na karku, pozostawiając szeroko rozstawione łokcie. Teraz zrób wdech, a podczas wydechu unieś delikatnie głowę, napinając jednocześnie mięśnie brzucha. Wykonaj 3–4 serie, każda po 10 powtórzeń. W ten sposób trenujesz mięsień prosty brzucha. Jeśli podczas unoszenia głowy wykonasz ruch skrętny w kierunku kolana, wzmocnisz swoje mięśnie skośne. Aby popracować nad dolnym odcinkiem mięśnia prostego, wykonuj brzuszki odwrotne, czyli leżąc na plecach, pionowo unieś wyprostowane nogi i seriami odrywaj swoje biodra od podłogi. Poza brzuszkami na mięśnie skośne i poprzeczne pomagają ćwiczenia pilates na płaski brzuch. Dzięki nim aktywizujesz warstwy głębokie mięśni brzucha i te, które są zlokalizowane w okolicach bioder. Aby wymodelować talię, warto wprowadzić do treningu ćwiczenia na skosy lub z obręczą hula hoop czy twisterem.

 

7 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Oto lista ćwiczeń, których nie może zabraknąć w Twoim treningu na brzuch – to prosta i sprawdzona odpowiedź na pytanie co robić żeby mieć płaski brzuch.

  • brzuszki w leżeniu na piłce
  • wypychanie odważnika ku górze podczas leżenia na plecach
  • wypychanie nóg ku górze
  • rowerek
  • unoszenie ugiętych nóg w zwisie na drążku
  • plank (inaczej deska)
  • spięcia z wyprostem rąk i nóg.