Jak radzić sobie ze stresem w pracy? - zbednekalorie
15496
post-template-default,single,single-post,postid-15496,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Stres w pracy – odczuwany sporadycznie – jest czymś zupełnie naturalnym. W końcu życie zawodowe obfituje w nieustanne wyzwania. Problemy zaczynają się wtedy, gdy stres towarzyszy nam niemal bez przerwy lub jest tak silny, że mamy poczucie przytłoczenia. Poznaj sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy!

Staraj się pracować systematycznie

Czasami mamy tendencję do odkładania wielu obowiązków na później, co skutkuje koniecznością “harówki” na przykład na koniec miesiąca. Aby unikać tak stresujących sytuacji, warto starać się na bieżąco załatwiać wszelkie sprawy zawodowe.

Zwalczaj swój perfekcjonizm

Z drugiej strony jednak, musimy pamiętać o tym, że każdy z nas popełnia błędy – także w pracy. Nie staraj się zatem robić wszystkiego idealnie – to i tak jest mało realne. Lepiej przyjąć zasadę, że staramy się naprawdę dobrze pracować, ale bierzemy poprawkę na to, że coś jednak ma prawo nie wyjść tak, jak byśmy chcieli.

Dbaj o work-life balance

Najlepszym sposobem na unikanie przewlekłego stresu w pracy jest… posiadanie życia poza pracą. Choć rozwój zawodowy jest bardzo istotną częścią życia, to relacje rodzinne, posiadanie pasji czy przyjaciół spoza firmy też czynią nas szczęśliwymi ludźmi. Nie warto zatem zaniedbywać tego, co kochamy!

Nawiązuj pozytywne relacje

To, w jakiej atmosferze pracujemy, ma na nas bardzo duży wpływ – jeśli przebywamy w pomieszczeniu z osobami, które lubimy i które dość dobrze znamy, czujemy się bardziej “po domowemu”. Postaraj się zatem co jakiś czas ucinać sobie pogawędki z osobami, z którymi pracujesz – i to niekoniecznie na tematy związane z zawodowymi obowiązkami!

Rób sobie przerwy na krótki relaks

Może to być chwila medytacji, krótkie rozciąganie albo wyjście z biura na trwający kilka minut spacer. Dzięki temu praca będzie Ci się kojarzyła bardziej pozytywnie, a to pozwala ograniczać stres.

Ogranicz picie kawy i napojów energetyzujących

Kiedy spędzamy wiele godzin w biurze, często niejako “z automatu” sięgamy po napoje zawierające kofeinę. Czasami są one potrzebne (zwłaszcza po zarwanej nocy), jednak pite w zbyt dużych ilościach wypłukują magnez, co zwiększa naszą podatność na stres.