Co jeść po treningu, żeby schudnąć? - zbednekalorie
15499
post-template-default,single,single-post,postid-15499,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Po ćwiczeniach chce się jeść – to naturalne. Ale co jeść po treningu, żeby schudnąć? Jeśli zastanawiasz się, jaki posiłek przygotować, aby nie zmarnować całego wysiłku włożonego w aktywność fizyczną, koniecznie czytaj dalej.

 

Co jeść po intensywnym treningu?

Po wykonaniu ćwiczeń postaw na produkty o wysokim indeksie glikemicznym, ponieważ Twój organizm szybko je przyswoi, a to pozwoli „naładować akumulatory”. Przy intensywnym treningu warto zastosować zasadę zjedzenia do pół godziny po przekąski z węglowodanów prostych. Będzie ona stanowić zastrzyk energii dla mięśni i zapobiegnie katabolizmowi. Uzupełnienie zapasu glikogenu w mięśniach powinno nastąpić w przeciągu pierwszych dwóch godzin po treningu, aby organizm nie zaczął szukać źródła energii z białek. Ich niedobory również powinny zostać uzupełnione, ponieważ stanowią one 20% tkanki mięśniowej. Dlatego też sięgaj po białko wysokiej jakości, najlepiej w postaci niskotłuszczowych produktów mlecznych, jaj i warzyw strączkowych. Po treningu wykonywanym rano, właściwe proporcje węglowodanów do białka to 4:1. Dzięki temu regenerujesz mięśnie, ale nie tyjesz. Możesz zjeść na chleb lub makaron z mąk razowych lub brązowy ryż z mięsem z indyka bez skórki i fasolką szparagową. Po treningu wykonanym popołudniu dobrym pomysłem będzie proteinowy koktajl.

 

Co zjeść po bieganiu?

Podstawowa zasada jest taka sama, jak przy innych rodzajach wysiłku fizycznego: musisz zadbać o uzupełnienie zapasów białka i węglowodanów. Warto zastosować tutaj zasadę z posiłków po intensywnych ćwiczeniach siłowych: do pół godziny po zakończeniu biegania zjedz węglowodanową przekąskę, a później przygotuj posiłek bogaty białko. Dobrym sposobem jest wypicie tuż po świeżego owocowego szejka.

 

Co jeść po treningu wieczorem?

Posiłek po treningu wykonanym w godzinach wieczornych powinien być niskokaloryczny i lekkostrawny. Podobnie jak po każdym innym treningu, posiłek wieczorem powinien zawierać węglowodany proste, które organizm w całości wykorzysta do regeneracji. Pamiętaj, aby zjeść nie później, niż na dwie godziny przed pójściem spać.

 
A zatem – udanego treningu i smacznego!