Czy wiesz, ile kalorii potrzebujesz? Sprawdź to! - zbednekalorie
15540
post-template-default,single,single-post,postid-15540,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Czy wiesz, ile kalorii potrzebujesz? Sprawdź to!

Czy wiesz, ile kalorii potrzebujesz? Sprawdź to!

Odpowiednie dopasowanie kaloryczności spożywanych posiłków pomaga zachować prawidłową masę ciała. Respektowanie zapotrzebowania energetycznego jest bardzo ważne, ponieważ zbyt duże spożywanie kalorii prowadzi do nadwagi, a dostarczanie zbyt małej ilość kalorii może wywołać niedowagę. Nie wiesz, jak ustalić, ile kalorii potrzebuje Twój organizm? Pomożemy Ci w tym!

 

Ile kalorii potrzebuje dorosły człowiek?

Zapotrzebowanie kaloryczne należy ustalać indywidualnie, z uwzględnieniem płci, wieku, ale również pod kątem rodzaju wykonywanej pracy, i stanu zdrowia. W przypadku osób zdrowych, bez nadwagi, o umiarkowanym poziomie aktywności fizycznej, zapotrzebowanie energetyczne zwykle plasuje się na poziomie:

  • kobiety 19-50 lat: około 2200 kcal;
  • mężczyźni w wieku 19-50 lat: 2900 kcal;
  • kobiety powyżej 51. roku życia: 1900 kcal;
  • mężczyźni powyżej 51. roku życia: 2300 kcal.

Warto zaznaczyć, że podane normy nie dotyczą kobiet w ciąży i karmiących piersią.

 

Ile kalorii potrzebuje organizm?

Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, zacznij od ustalenia liczby kalorii w Twojej obecnej diecie. Jak to zrobić? Po prostu zapisuj na kartce wszystkie posiłki i produkty jakie spożywasz, łącznie z napojami. W swoich zapisach nie pomijaj niczego. Dlaczego? Ponieważ mała kostka czekolady ma całe 50 kcal. Następnie skorzystaj z internetowego kalkulatora kalorii. Przelicz również, ile kalorii spalasz podczas codziennej aktywności. Dopiero uwzględnienie poziomu spalania, pozwoli Ci uzyskać znajomość swojego zapotrzebowania energetycznego. Widzisz, że spożywasz zbyt dużo kalorii? Zacznij od wyeliminowania fast foodów, słodyczy, słonych przekąsek, gazowanych napoi i alkoholu. Będziesz zaskoczony, jak bardzo zmniejszy się kaloryczność Twojego menu. Boisz się, że będziesz głodny? Jedz regularnie 5 posiłków dziennie i koniecznie dodaj do każdego z nich porcję warzyw.

 

Warto wiedzieć, ile wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Ta świadomość pozwoli Ci przygotować zrównoważony jadłospis, który będzie dostarczać nie tylko energię, ale również wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy i minerały.