Dieta redukcyjna – co jeść, by zredukować wagę - zbednekalorie
15505
post-template-default,single,single-post,postid-15505,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Dieta redukcyjna – co jeść, by zredukować wagę

Dieta redukcyjna – co jeść, by zredukować wagę

Zastanawiasz się, co jeść, by zredukować wagę? Nie wiesz, jak powinna wyglądać skuteczna, a zarazem bezpieczna dieta redukcyjna? Dziś odpowiemy na Twoje najważniejsze pytania w tym temacie.

 

Dieta redukcyjna – co to właściwie jest?

Podstawową zasadą jest zmniejszenie kaloryczności spożywanych posiłków. To mobilizuje organizm do spalania tkanki tłuszczowej i zapobiega gromadzeniu się nowej. Przykładowa dieta redukcyjna oznacza najczęściej ograniczenie liczby kalorii między 10 a 20%, a w przypadku osób, które zauważyły, że właśnie zaczynają tyć i nie chcą posunąć się ze swoją wagą za daleko, zwykle wystarcza ograniczenie kaloryczności o 5-9%.

 

Skuteczna dieta redukcyjna – na czym polega?

Oto cztery fundamentalne zasady, o których należy pamiętać:

  • codziennie jedz pięć posiłków, najlepiej o zbliżonych porach, z zachowaniem odstępów (około 3 godziny między posiłkami, bez podjadania w pomiędzy, ostatni posiłek zjedz nie później niż 2,5 godziny przed snem),
  • do każdego posiłku dodaj porcję warzyw,
  • owoce jedz 1 lub 2 na dzień, najlepiej przed podwieczorkiem,
  • każdego dnia wypijaj 1,5-2 litry wody mineralnej, najlepiej pić ją małymi łykami, w odstępach 15-30 minut.

 

Co jeść na diecie redukcyjnej?

Oto lista produktów, które warto dodawać do swojego codziennego menu na diecie redukcyjnej:

  • niskotłuszczowe produkty mleczne – zawarty w nich wapń przyspiesza proces rozbijania tkanki tłuszczowej pod skórą,
  • ryby – ich nienasycone kwasy tłuszczowe (np. omega-3) wpływają na przedłużenie uczucia sytości, wspomagają regulację wydzielania insuliny i zmniejszają skłonność do tycia,
  • zielona herbata – zawiera katechiny, które redukują apetyt, przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczu,
  • kawa – kofeina również zmniejsza apetyt,
  • owoce cytrusowe – to naturalne źródło witaminy C, która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej i wpływa na wytwarzanie L-karnityny,
  • owoce morza – zawierają jod poprawiający pracę układu krwionośnego, regulujący pracę tarczycy i termoregulację,
  • cynamon i kurkuma –  te przyprawy stabilizują poziom insuliny i rozgrzewają, przez co przyspieszają metabolizm,
  • pieprz cayenne i imbir – zawierają kapsaicyny, które poprawiają krążenie krwi, stymulują metabolizm, zmniejszają apetyt i hamują odkładanie tłuszczu w organizmie,
  • ocet jabłkowy – kwas jabłkowy ogranicza wchłanianie spożytego tłuszczu. Ze względu na odczyn, stosuj go wyłącznie na „specjalne okazje”.

 

Warto jednak pamiętać, że właściwa dieta na redukcję to nie głodówka, ponieważ ta tylko spowalnia metabolizm i jest szkodliwa dla zdrowia.