Jak przejść na dietę, by nie poddać się? - zbednekalorie
15517
post-template-default,single,single-post,postid-15517,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Jak przejść na dietę, by nie poddać się?

Jak przejść na dietę, by nie poddać się?

Przejście na dietę może być początkiem nowego, fascynującego rozdziału w życiu, na którego końcu czeka wymarzona figura i zdrowie. Trzeba jednak zrobić to w odpowiedni sposób, aby… wytrwać w swoim postanowieniu. Dowiedz się, jak zacząć dietę, aby nie rzucić jej po tygodniu!

Miej pozytywny obraz diety

Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć dietę, to powinieneś wiedzieć, że na samym początku powinieneś wykreować sobie w głowie pozytywny obraz nowego stylu życia. Nie skupiaj się na wyrzeczeniach i nie myśl o tym, jak będzie Ci ciężko – koncentruj się raczej na pozytywnych aspektach, czyli na przykład możliwości odkrycia nowych smaków i, oczywiście, efektach, które chcesz osiągnąć!

Korzystaj ze wsparcia najbliższych

Może to być partner, rodzice lub przyjaciele. Ważne, by rozumieli oni, dlaczego chcesz stosować dietę i nie namawiali Cię do zjedzenia niezdrowego posiłku czy sięgnięcia po słone przekąski. Dzięki ich życzliwości łatwiej będzie Ci poradzić sobie z ewentualnymi kryzysami!

Dbaj o różnorodność i estetykę posiłków

Dieta odchudzająca wcale nie musi być nudna! Staraj się, aby w Twoich posiłkach nie zabrakło przypraw, wydobywających ich smak, oraz by były one pięknie podane. Dzięki temu dietetyczne jedzenie będzie Ci się kojarzyło pozytywnie.

Nie decyduj się na dietę skrajnie niskokaloryczną

Większość osób, które decydują się na bardzo drastyczną dietę, szybko ją porzucają – dzieje się tak dlatego, że… zwyczajnie dokucza im głód i złe samopoczucie. Dlatego też dieta redukcyjna nie powinna być głodówką – należy ograniczać liczbę kalorii w rozsądny sposób.

Obserwuj emocje, jakie Ci towarzyszą

Ogromny wpływ na proces odchudzania ma nasz stan emocjonalny – w końcu powszechnie wiadomo, że wiele osób “zajada” stres czy smutek. Warto zatem obserwować to, co dzieje się w naszym wnętrzu – może w tym pomóc prowadzenie specjalnego “dietetycznego pamiętnika”, w którym będziesz opisywać, jakie uczucia pojawiają się u Ciebie, gdy jesz lub odczuwasz głód. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zauważyć schematy, jakie się u Ciebie pojawiają!