Jak zmienić nawyki żywieniowe? - zbednekalorie
15523
post-template-default,single,single-post,postid-15523,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Jak zmienić nawyki żywieniowe?

Jak zmienić nawyki żywieniowe?

To, jak się odżywiamy, wpływa na nasz wygląd, zdrowie oraz samopoczucie. Lato jest zaś szczególnie sprzyjającym momentem, by przemyśleć swoją dotychczasową dietę i wprowadzić zmiany. Zobacz, co pomoże Ci w zmianie nawyków żywieniowych!

Opróżnij lodówkę z niezdrowych produktów

Nie musisz ich wyrzucać – w końcu marnowanie jedzenia nie jest niczym chwalebnym… Dobrym pomysłem będzie oddanie niezdrowych smakołyków do banku żywności. Twoja lodówka natomiast powinna się teraz wypełnić owocami, warzywami oraz chudym nabiałem – kiedy pod ręką będziesz mieć zdrowe produkty, to siłą rzeczy będziesz po nie sięgać!

Szukaj nowych, zdrowych przepisów

Niektóre osoby pragnące zmienić nawyki żywieniowe bardzo obawiają się tego, że ich dieta będzie monotonna i niesmaczna. Jeżeli zatem Ty również podzielasz te obawy, to koniecznie zacznij obserwować strony i blogi kulinarne, na których znajdziesz nowe, zdrowe przepisy – dzięki temu nigdy nie zabraknie Ci inspiracji do przygotowywania zdrowych posiłków! Kto wie, może za jakiś czas to Ty zostaniesz gwiazdą zdrowego gotowania…?

Poszerzaj wiedzę na temat zdrowego odżywiania

Kiedy wiemy, jak wiele szkodliwych substancji znajduje się w czekoladzie czy chipsach, często “automatycznie” przechodzi nam na nie ochota. Z drugiej strony, gdy wiemy, jak wiele cennych składników odżywczych znajduje się w warzywach czy produktach pełnoziarnistych, sięgamy po nie bez przymusu! Postaraj się zatem każdego dnia dowiadywać czegoś nowego na ten temat.

Wprowadzaj zmiany w odpowiednim dla siebie tempie

Na koniec kilka słów na temat tempa wprowadzania zmian: trzeba wspomnieć o tym, że nie ma tutaj jednej recepty, która zapewniłaby sukces wszystkim. Dla niektórych osób łatwiejsze będzie radykalne odstawienie słodyczy i słonych przekąsek oraz rozpoczęcie przygody z siłownią – inni z kolei wolą zmieniać swój styl odżywiania się krok po kroku. Nie sugeruj się więc tym, jak postąpili inni – wybierz metodą taką, jaką podpowiada Ci Twój umysł.