Nie wiesz jak przestać jeść słodycze? Sprawdź te sposoby - zbednekalorie
15514
post-template-default,single,single-post,postid-15514,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Nie wiesz jak przestać jeść słodycze? Sprawdź te sposoby

Nie wiesz jak przestać jeść słodycze? Sprawdź te sposoby

Chyba każdy z nas zna to uczucie, kiedy nagle w głowie pojawia się myśl „muszę zjeść coś słodkiego”. I chyba każdy przynajmniej raz w życiu doświadczył tego dziwnego, mimowolnego odruchu w kolejce sklepowej – czekamy i nagle w naszym koszyku ląduje dodatkowy batonik, który był na wyciągnięcie ręki. Jeśli masz dość ulegania  pokusie lub czujesz, że Twoja sympatia do słodyczy zmienia się w uzależnienie, dziś możesz to zmienić, ponieważ za chwilę dowiesz się, co robić, żeby nie jeść słodyczy.

 

Zadbaj o dietę

Pełnowartościowa dieta to fundament. Nieposkromiona chęć na słodycze często jest wynikiem braku podstawowych składników odżywczych. Nasz organizm stara się zasygnalizować swoje potrzeby, a my niekiedy nie rozpoznajemy „o co chodzi”. Poza tym, co jesz, równie ważne jest w jakich ilościach i kiedy. Każdego dnia powinieneś zjadać 5 posiłków, a odstępy między nimi powinny wynosić około 3 godziny. W żadnym wypadku nie dopuszczaj do sytuacji, w których czujesz się wygłodzony, ponieważ kiedy wreszcie zaczniesz jeść, Twój organizm zechce „nadrobić zaległości”, a słodycze wydają się najlepszym sposobem na szybkie zaspokojenie głodu.

 

Jak rzucić słodycze to tylko z wodą

Poza domaganiem się jedzenia, ochota na słodycze bywa sygnałem o pragnieniu. Dość powszechnym zjawiskiem jest, że informacja o zbyt niskim poziomie nawodnienia jest odbierana jako ochota na coś słodkiego. Dlatego koniecznie zadbaj o prawidłowe nawodnienie przez cały dzień. Najlepiej wyrobić sobie nawyk picia mineralnej wody, po kilka łyków, co 15-20 minut.

 

Nie pozwól sobie na nudę

Kiedy pomimo zbilansowanej diety i regularnego picia wody, masz wrażenie, że bez słodyczy nie dasz sobie rady, koniecznie pomyśl, czego Ci brakuje. Może masz za dużo wolnego czasu i zajadasz go słodyczami? A może to po prostu poprawia Ci humor. Pamiętaj, że tak jak szybko podnosi Ci się nastrój po cukrze, tak samo szybko opada, a Ty pozostajesz z wyrzutami sumienia. Dlatego zamiast słodyczy, lepiej wybrać sport. Aktywność fizyczna wzmaga produkcję serotoniny i pomaga w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. A zatem kiedy zastanawiasz się, jak przestać jeść słodycze – idź na spacer!